- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2010. január 26., kedd

Jégbefagyott Világ?

Idén, január 15.-én már hóvirágot is találtam a kertek alján. Ma, 26.-án már olyan hideg van napok óta, hogy a macskák törnek el a kanyarban! Van narancssárga szintű riadó is! Ezt azért jó tudni ilyenkor! Csak azzal nem vagyok tisztában, hogy ha megmondják ezt hivatalosan is, akkor ettől melegebb lesz, vagy netán jobb az időjárás? Ezt én nem tudom! A nyáron, mikor zuhogott, és vitte is a víz a sok, de hivatalos engedéllyel árterületre épített villát és nyaralót, akkor is besárgult vörösre a riadó! Akkor is baj volt, mikor tavak lettek oda, ahol az ősök által kiásott árkokat és sáncokat most betakarták a jelenkor 4x4 es randalírozóinak a kényelme érdekében. Na, és akkor is majdnem piros lett a riadó, mikor a 40 Celsius fölötti  hőségtől hőguta kerülgette a fél országot. Azért csak felét, mert a  másik felét már korábban megütötte!
Egy dolog volt mindvégig biztos, és szakszerű! Történhetett bármi, azt hivatalosan mindig bemondták! Minél nagyobb volt a tragédia, vagy magasabb az áldozatok száma, annál jobban eltolódott a riadó színe a spektrum vörös tartományának az irányába! Ezzel el is volt minden intézve!
 Akit elvitt akkor a víz, azzal már több gond nemigen volt! Akiknek békák telepedtek a földjeik közepébe költözött tavakba, azok most  a hidegben korcsolyabajnokságot szervezhetnek ugyanott! Tavasszal horgászversenyt lehet szervezni a korábbi zöldségeskertben, a családi ház mögött. Ismerősök dobhatnak fenékre a ház ablakából is!
Én azért szeretném tudni azt, hogy tulajdonképpen mi lenne ennek a színes-riadós baromságnak a lényege? Azt is, hogy ez mikor mit jelent, és ha már riadóznak is, akkor mikor mit kell tenni, és kinek mi lenne a dolga?  Ki az, aki ilyenkor felel is valamiért? Persze, tudom, de most ne jöjjön nekem senki azzal, hogy hol élek én! Meg, hogy hogyan lehet komolyan venni nálunk azt a szót, hogy valaki felel valamiért!
Ha marha vagyok, és nem tudom, akkor nézzem a riadó színét! Az majd megmondja! Ha bajom lesz, az az én bajom fog lenni! Ha túlélem, akkor máskor figyeljek jobban oda a színekre! Jó, hogy nem vagyok vak, és még színvak se! Akkor nézhetném magam hiába, mert akkor tényleg nem látnám a sok rám-szakadt  tragédiát, és közben felelős hivatalnak képzelhetném magam! Vigasztalna a tudat, hogy hiába lenne bármekkora is a tragédia, az akkor is a rózsa valamelyik színének a nevében történik!













6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem jobban tetszett volna egy piros-narancs-sárga-zöld-kék-indigó-ibolya (vagy hóvirág, na) jelzés. Ilyenkor indigó, vagy ibolya riadó lenne és kész. Az ibolya most különben is divatos, főleg Basescu kuruzslói körében :)

Nyárády Károly írta...

Nem is lenne rossz!
Ha a Basescu féle kék fényt is be kellene hozni, akkor a mentőautó villogójának a kék fénye mellé kellene az ibolyántúli sugárzástartomány is! Nevezetesen a röntgensugarakra gondoltam, az agybaj diagnózisához! :-)

Mobi írta...

Ha rápillantasz a blogomon levő képre, ami Budapest légszennyezettségét méri, gondolom most is főleg vörös, mint már hosszú hetek óta, veri a 200 %-ot, sőt néha felette is.Én balga azt hittem a 100% valami teljeset - teljesen szennyezettet jelez. Pedig nem. A hivatalos kommüniké szerint még csak az értesítési szintet érte el a város, ami annyi, hogy aki teheti, ne menjen ki a lakásból. Aki nem, az fuldokoljon. És tényleg ezt tesszük, mert kénytelenek vagyunk esetleg munkába is menni. Hivatalosan semmi veszély, csak a környezetemben hullanak az 50-60 évesek is. Van itt hivatal, figyelőszolgálat,csak épp senki sem teszi a dolgát. A kémények, járművek továbbra is ontják azt amit mi beszívunk.

Nyárády Károly írta...

Mobi gondolj csak bele, Budapest még csak nem is lenne olyan nagyon szennyezett a volt vasfüggönyön inneni nagyvárosok közül! Láttam a nyáron egy párat, tapasztaltam a tüdőmön! Azt mondják, a dohányzás káros az egészségre! Hát a nagyvárosok levegője, az milyen?
Bukarest például 25 Km-ról úgy látszik nyáron, mintha az egész város égne, és az füstölögne. Por korom, és kipufogó gáz az egész város. Gyakorlatilag egyetlen méretesebb park sincs már területén, mindent felzabált az eszeveszett építkezési mánia. A kisebb városok sem állnak jobban. Kolozsvár nyáron egy gázkamra, büdös és zajos, mint egy metróállomás csúcsforgalomban. Nagyvárad szintén, de ott még szokott fújni az alföldi forró szél is. Marosvásárhely zajos, belefulladt a megoldhatatlan autóforgalomba, és itt van Erdély Csernobilja, a vegyi-kombinát! Azt nézd csak meg egyszer, hogy mit tud művelni, mikor rázendít!

sat. írta...

..
Fehér örökkévalóságot játszanak
a megfagyott vizek.

/Orbán O.: Fekete hadosztály
(az előtte lévők "érdekesbek" :)

márta írta...

Nekem most a címkédtől lett jó kedvem. Szóval rádjött a tízperc. :)))