- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2010. február 25., csütörtök

Hobby Makett

Van nekem egy olyan jó szokásom, hogy időnként kitalálok valami hóbortot magamnak! Évekig űzöm, szívvel-lélekkel, aztán egyszer csak megunom, és szépen abbahagyom. Néha évek telnek el anélkül, hogy bármi hasonlót is tennék, és egyszer csak megint kiüt rajtam a hirtelen megnövekedett érdeklődés. Ilyen hóbort nálam például a sporthorgászat is! Évekig mászkáltam hegyen-völgyön át, esőben, sárban éjszakázva, miközben mindenféle technikát, cselt, tudást és kullancsot összeszedtem. Aztán néhány évig még egy centis halat sem fogtam, de azóta megint műlegyes horgászbotot vásároltam magamnak. Igaz, hogy még nem próbáltam ki, de alig várom, hogy elmenjen a hó, reszkethetnek a pisztrángok! 
Másik ilyen gyerekkorom óta tartó periodikusan visszatérő bolondéria a makettek összerakása, különböző modellek gyűjtése. Az idők során egy egész hajóhad gyűlt össze legendás hadihajókból, mint amilyen a Bismarck csatahajó, vagy annak nővére a Tirpitz, vagy a Gneisenau és a Blücher. Megvan a Titanic, és egy háromárbocos vitorlás is. A második világháborúban a német harci gépek legendás képviselői is mind megvannak. A verhetetlen Tiger1 és a nagyobbik a "Királytigris", vagy a legendás Panter páncélos. Az első sugárhajtású vadászgép a Messerschmith 262, vagy az első deltaszárnyú Dornier bombázó, és a Komet sugárhajtású vadászgép. Modern gépek is vannak, mint amilyen a német Leopárd, vagy az orosz T 80 nehéztank. Készülőben van az izraeli Merkava 2 és egy Abrams 2-es amerikai is.Készen van a Mig 29-es és a Sukhoi 37 orosz legendás gépek, valamint a HIND a Mil 25-ös orosz csatahelikopter, a "Krokodil" is! Mindezt az arzenált persze a könyvespolcokon, a szekrények tetején tartom már évek óta, porosan persze, mert nem lehet csak úgy porszívóval letakarítani őket. Ezért feleségem rendesen szokott zsörtölődni, de eddig mindig ennyiben maradtunk! 
Most megint rám jött a makettezés, és előszedtem egy részét az arzenálnak. Asszonyom csak néz sandán, és tudja, hogy megint hadiállapot van! Lesz ragasztgatás, festegetés, és polcoknak hely keresése, ahová ki is lehet állítani a veszélyesen megnövekedett fegyverarzenált.


 Itt már az új helyén a páncélos egység. Fent négy második világháborús német tank! Balról a PZKW IV., a Panther, majd a Tigris 1, és a Tigris 2-es is!
Középen a világ jelenleg legjobb tankja a német Leopárd, mellette egy Bradley csapatszállító és egy KFOR mentőautó. Alul a csúcsok csúcsa a mobil tüzérség királya, a német Panzer-Haubitz. Mellette az orosz T80-as nehéz-tank.


 Ez a nyugalomban lévő légiflotta egy része, amit nagy óvatosan eddig még nem merészeltem elmozdítani.


Ezek a hadihajók, és ma délután már megtörtént a vízre bocsájtásuk is , illetve rájuk bocsájtottam vizet a permetezővel, hogy lemossam róluk a vastag porréteget. Hogy hová fogom én mindezt a sok cuccot kibiggyeszteni, az még számomra is mély titok lenne! Meg fogom valahogy oldani, mert ha nem, a rémisztő haderőm dacára, engem ki fognak pakolni, és akkor gondolkodhatok majd azon, hogy miért nem jó a túlzott fegyverkezési hajsza!

1 megjegyzés:

vmlinuz írta...

Én igy vagyo a blogolással, van amikor rámjön s van amikor nincs kedvem irni semmit :)

Szép kis gyűjtemény, gyerekkoromban én is szerettem volna makettekkel foglalkozni s egy darabig piszkáltam is valami hajókat, de nem lett semmi komolyabb belőle.