- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2011. október 21., péntek

Rekviem




Egy Utolsó Szó


Kihuny lassan fény szemedben 
pislákol még lét a fáradt testben.
S bár búcsúzkodok tőled ködös éjben
álmatlanul kóborolva könnyes szemmel
mondogatom reménykedve: Ne menj még el!

Bólogatnak csendben hozzá lombok
értik s tudják ők, hogy én mit mondok
és csak néztek le hidegen a csillagok
mikor átsuhant az égen sötét madár
tudtam rögtön! Te nem vagy már!

Szemed fényét fátyol feddte már el
Lelked  útban, most égre száll fel
Elcsuklik hang, a sírás, s megtörik a fény
mosolyod visszanéz talán, át az ég ködén
mikor hallani vélem a hangod és látom
árnyadat suhanni, s a sárguló levelet fákon.

Meg-megállva nézek tova, hová lett a fény?
Megpihenni készül örökre a sírhelyed kövén?
Nem tudom, s csak nézek át az eső függönyén
Téged sirat most az ősz is, és fájdalommal én.

Fodor Clara emlékére!
2011. 10. 21.

 Nyárády Károly

8 megjegyzés:

Spartacus írta...

Csodálatos,és egyben nagyon szomorú,de Karesz,tőled már megszokhattuk,hogy pontosan úgy tudod vissza adni az örömödet,bánatodat,mint ahogy te ott belül érzed az adott pillanatban.Teljesen átszellemültem,és egy kissé engem is elfogott a szomorúság......

Gladys írta...

Un hermoso y triste muy sentido poema fue bueno volver a leerte.
Besos que tengas un feliz fin de semana.

batorba írta...

Kedves Karesz. Újra eszembe juttattad a barátnómet, aki még áprilisban ment el...most lélekben a vers hatása alatt újra gyászolok és újra rágondolok....

Unknown írta...

Vi sua presença no meu blog e apareci para uma visita. Seu blog é de grande sensibilidade, parabéns! Não falo sua língua, mas mesmo assim, agradeço por vir até meu espaço.
Estou começando nesse "universo blogueiro" e espero passar uma sensação de bem estar para todos, assim como seus escritos.
Abraços!

Elizabeth Venâncio írta...

Jó napot, amikor a lélek tudja, szorosan a szenvedés képes az érzékenység és a szenvedély írni.
gratulálok

Leila Krüger írta...

http://leilakruger.blogspot.com

Bjo!

Vörös liliom írta...

Együtt érzőn ölellek szeretettel... Őszinte részvétem, Kedves Karesz! :(

carpe diem írta...

Gyönyörű vers!