- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2020. július 23., csütörtök

Eszelős Ábránd



Eszelős Ábránd

Tudod, ha egyszer újra eljövök
Akkor mindenkit túlnövök,
De veled csak el leszek
De azért úgy van az
Tudom, magammal újra kicseszek
Hisz világos az, te vagy a végzetem.
Ó, Istenem, hová lett megint, hol az én eszem?

Nagyon akarom őt most már
Mióta tudom, mi az, mi rám is vár
Ha újra, meg újra karjaiba zár
Hol minden percért ezerszer kár
Mit kihagyni, eszméletlenül fáj.
Hisz már világos az, te vagy a végzetem.
Ó, Istenem, hová lett el az én eszem?

Mond, de kérlek, ezúttal ne csak hantázz!
Láthattad, én sem vagyok csak úgy a száz
Kit reggel korán, nem hiába űz veled a láz
Mikor ezerbe szakadt testi örömöd után
Fekszel és nyögöd csak: kicsit békén hagynál talán?
Mert az világos már, te vagy az én nagy végzetem.
Ó, Istenem, hová lett el, hol van az én józan eszem?

Mert azt tudom, szeretnéd, ha szeretnének
És az se baj, ha én lennék, ki szeretnélek
És én tényleg szeretném, ha szeretnélek
A fellegek fölé, az égen fent, talán elviselnélek
Pedig kettőnk közül neked van igazi szárnyad,
Ki a Földet már eddig, unalomig körbe jártad
Bár az is igaz, hogy mindezt nem velem!
Ó, Istenem, hová lett el megint?  Hol az én eszem?

Nyárády Károly

Nincsenek megjegyzések: